“The European Union represents the best historical balance between national, regional and world interests” (Yuval Noah Harari)

“The European Union represents the best historical balance between national, regional and world interests” (Yuval Noah Harari)

This administrative unit, which is fully integrated into INFO, provides ongoing support so that companies that have investment projects can execute them easily and efficiently. UNAI has a close collaboration relationship with the Regional Ministry of Development, Public Works and Territorial Planning, the Regional Ministry of Agriculture and Water plus other entities within the regional government and particularly through the Investments Technical Committee which was set up in order to speed up businesses project execution and remove red tape.

  • What is on offer?

    • Project prioritisation: projects that have UNAI certification are urgent projects which are prioritised by regional government offices.
    • Shorter deadlines: deadlines are halved.
    • Guidance: projects with UNAI backing are delivered a report a fortnight after requests are submitted, including a comprehensive roadmap with the necessary authorisations and formalities.
    • Administrative monitoring and coordination: regular reports provide project promoters with timely information on the status of their application.
    • INFO: a one-stop shop that coordinates the application and tracking process with all other administrative bodies and organisms.
    • Electronic management platform: requests are submitted, and project formalities and documentation are monitored using an electronic management platform.
  • How does it work?

    • Business promoters submit a request and corresponding report. An internal UNAI-INFO commission assesses the project within 48 hours, checks that the project meets the requirements for UNAI support and gets back to the promoter.
    • Following this, the project paperwork is sent to the members of the Investments Technical Committee (regional government departments, city councils and other organisms) so that it can be analysed.
    • An Investments Technical Committee meeting is held within the following fortnight. The promoter is invited to participate in that meeting and a roadmap with the necessary formalities is drawn up.
    • The promoter submits authorisation requests and any other mandatory documentation to INFO and UNAI delivers them to all the organisms that are involved.
    • Formality milestones are established and UNAI is responsible for monitoring them.
    • Periodic tracking reports (monthly).
    • Final Report (once formalities have been completed).
    • Analysis of processes and improvement proposals.
  • Who can use it?

    Any project that meets at least one of the following two requirements:

    • An investment in excess of 3.000.000 euros, excluding property assets.
    • Creation of 25 full time jobs.
  • How can i access it?

    Using the Electronic Branch (INFO DIRECT)

  • How much does it cost?

    This service is free.

  • Información

    informacion@info.carm.es
    900 700 706

Ver todas
Convocatorias
abiertas
No hay convocatorias recientes

 

Ver más

+ Noticias

La Región consolida su liderazgo emprendedor en el foro del 'Día de la Persona Emprendedora WIP' que reúne a 3.000 personas

La Región consolida su liderazgo emprendedor en el foro del 'Día de la Persona Emprendedora WIP' que reúne a 3.000 personas

El ‘Día de la Persona Emprendedora WIP 2025’, organizado por la Consejería de Empresa, Empleo y Economía Social, a través del Instituto de Fomento (Info), ha reunido hoy a más de 3.000 personas, consolidándose como cita de referencia tanto para quienes forman parte del ecosistema emprendedor regional, como para quienes han querido acercarse a él.

El programa de la jornada incluye dos grandes bloques. Por la mañana, el segmento ‘Rookie’, dirigido a jóvenes, centros educativos y primeros proyectos, y por la tarde el bloque ‘Emprendedores’, con ‘startups’ consolidadas, inversores y pymes en crecimiento. El evento finaliza con la elección del mejor emprendedor del año, seleccionado entre los ganadores mensuales del programa ‘Emprendedor del Mes’, reconociendo la capacidad de crecimiento y la creación de empleo de los proyectos más destacados.

La consejera de Empresa, Empleo y Economía Social, Marisa López Aragón, que visitó esta mañana el espacio joven, destacó que “la Región de Murcia mantiene un ritmo emprendedor superior a la media nacional, con casi 2.000 sociedades creadas entre enero y agosto, lo que supone un crecimiento interanual del 6,5 por ciento frente al 5,2 por ciento nacional. En términos diarios, son 8,1 nuevas empresas cada día, frente a las 6,5 del conjunto del país”.

A lo largo de la jornada se combinan charlas, talleres prácticos y espacios diseñados para conectar ideas, talento y financiación. Entre los temas destacados figuran la creación de empresas tecnológicas, la internacionalización, las estrategias de crecimiento y el papel del inversor, todos ellos orientados a convertir proyectos en negocios reales.

López Aragón subrayó que “somos la séptima comunidad con más ‘startups’ y una de las regiones a la vanguardia en políticas de apoyo al emprendimiento tecnológico, con un esquema de ayudas que no existe en ninguna otra parte de España” y recordó que este año concluye la actual Estrategia de Emprendimiento y que ya se trabaja en una nueva hoja de ruta “que reforzará la colaboración público-privada, un instrumento que se ha revelado esencial para impulsar el ecosistema regional y mantener el atractivo inversor”.

 

Ver más

+ InfoBlog: Empresas que inspiran